Digitaalinen valokuvaus – mikä on kuvavalokuva?


Arkistokuvaus on ollut markkinoilla jo pitkään, ja se on auttanut monia ihmisiä tekemään työnsä. Et ehkä ole perehtynyt varastovalokuvaukseen, ja tämä artikkeli näyttää lyhyesti, mistä on kyse.

Arkistovalokuva on yksinkertaisesti olemassa oleva valokuva, joka on käytettävissä tiettyyn tarkoitukseen. Sitä kutsutaan joskus myös kuvakirjastoksi tai valokuvapankiksi, ja digitaalinen kuvavalokuvaaminen voi tarkoittaa vain sitä, että kuva on otettu digitaalisesti.

Voit katsella monia näistä digitaalivalokuvista kirjoissa, aikakauslehdissä ja verkkosivustoilla.

Saatat kysyä, miksi julkaisijat eivät palkkaa ammattivalokuvaajia tähän tehtävään. Tämä johtuu siitä, että kuva valokuvapankissa on halvempaa kuin saada joku tekemään se. Lisäksi valokuvapankissa myydyt kuvat on valmistettu korkealaatuisimmista, mikä voi säästää sinut turhautumisesta valokuvaajien kanssa taistelussa kuvanlaadun suhteen.

Niin hyvältä kuin digitaalinen kuvavalokuva saattaa kuulostaa, et välttämättä pysty hallitsemaan niin paljon kirjastosta saatavia kuvia. Tämä pätee erityisesti silloin, kun etsimäsi kuva ei ole suosittu, ja sinun on usein tehtävä kompromisseja saatavista toisesta tai kolmannesta vaihtoehdosta.

Valokuvaus kouluissa ja päiväkodeissa

Koska varastovalokuvauksessa on kyse valokuvien ostamisesta ja myymisestä, se tarjoaa sinulle mahdollisuuden tuottaa ylimääräisiä tuloja taskuusi. Kun kuvaat kuvakirjastoa varten, muista, että sinun tulisi kuvata mieluummin kuin potentiaalisi on kiinnostunut.

Ja jotta voit ansaita rahaa tässä prosessissa, tutustu siihen, mitä muut valokuvaajat myyvät, ja mieti, mitä muuta voit tarjota. Oletetaan, että kotka on suosittu aihe. Voitko kuvata muita kotkalajeja eri kulmassa tai harjoittaa muita toimintoja? Et voi koskaan tietää, etsiikö kukaan kuvaa pesässään lepäävä Harpy-kotka ja hän saattaa olla halukas maksamaan siitä hyvät rahat.

Toinen helppo tapa lunastaa valokuvakirjastosi on etsiä “haluttujen luetteloiden” läpi digitaalisten kuvapankkitoimistojen kautta. Kun tiedät, mitä potentiaalisi etsii, suunnittele laukauksesi, jotta voit tuoda jotain erilaista pöydälle. Niin kauan kuin voit saada asiakkaasi tuntemaan, että kuvasi on heidän täydellinen ratkaisunsa, he saavat kuvasi maineestasi riippumatta.